Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan ​​onder:

Herroepingstermijn: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarbij de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die het mogelijk maakt om de opgeslagen informatie in de toekomst te raadplegen en in ongewijzigde vorm te reproduceren;

Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

Algemene voorwaarden: de huidige algemene voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit

This site is owned by YIWUSHI XIANGBU DIANZISHANGWUSHANGHANG

LOOFY.NL

YIWUSHI XIANGBU DIANZISHANGWUSHANGHANG

RM301 UNIT 1 BLD 108 XINGGANGXIAOQU

FUTIANJIEDAO YIWUSHI, JINHUASHI, 322000, China

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op alle tot stand gekomen overeenkomsten op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, moet de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar worden gesteld. Indiendit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument kosteloos worden toegezonden. Zo spoedig mogelijk.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het bepaalde in het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat de consument deze eenvoudig kunt opslaan op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of langs elektronische weg kosteloos zullen worden toegezonden op andere wijze.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens bijzondere product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of worden opgeschort, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld worden vervangen door een bepaling die overeenkomt om zoveel mogelijk de oorspronkelijke reikwijdte van de bepaling te benaderen.

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden geregeld zijn, dienen te worden beoordeeld "naar de geest" van deze algemene voorwaarden.

Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze algemene voorwaarden, dienen uitgelegd te worden "naar de geest" van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De opdrachtnemer kan er niet voor instaan ​​dat de getoonde kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is welke rechten en verplichtingen aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit geldt in het bijzonder voor het volgende:

De prijs, met uitzondering van douanekosten en BTW bij invoer. Deze extra kosten zijn voor rekening en risico van de klant. De post- en/of koeriersdienst maakt bij invoer gebruik van de bijzondere regeling voor post- en koeriersdiensten. Deze regeling is van toepassing als de goederen worden geïmporteerd in het EU-land van bestemming, wat hier het geval is. De post- en/of koeriersdienst int de btw (samen met de al dan niet aangerekende douanekosten) bij de ontvanger van de goederen;

Eventuele verzendkosten;

De wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en de daarvoor benodigde stappen;

Of het herroepingsrecht van toepassing is;

Hoe betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst zal plaatsvinden;

De termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

De hoogte van het honorarium voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het gebruikelijke basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

of de overeenkomst na het sluiten wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

hoe de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem verstrekte gegevens in het kader van de overeenkomst kan controleren en indien gewenst herstellen;

In welke andere talen dan het Nederlands de overeenkomst kan worden gesloten;

de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument langs elektronische weg kennis kan
nemen van deze gedragscodes, en de minimale duur van de overeenkomst op afstand indien het een langere transactie betreft.

Optioneel: beschikbare maten, kleuren en materialen.

Artikel 5 - De overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand, tenzij uit het bepaalde in punt 4 anders volgt, op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze akkoordverklaring niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst
ontbinden.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, treft de ondernemer passende beveiligingsmaatregelen.

De ondernemer mag zich - binnen wettelijke kaders - kennis nemen van het vermogen van de consument om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen en van alle feiten en factoren die van belang zijn om de overeenkomst op afstand op een verantwoorde manier te sluiten. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

de voorwaarden voor en de wijze waarop de consument van zijn herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke uitleg dat het herroepingsrecht niet van toepassing is;

Informatie over garanties en bestaande service na verkoop;

De in artikel 4.3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt voordat de overeenkomst tot stand kwam.

de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

Indien het een overeenkomst met een bepaalde duur betreft, is het bepaalde in het vorige punt alleen van toepassing op de eerste levering.

Elke overeenkomst wordt aangegaan onder opschortende voorwaarden betreffende voldoende toegang tot de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf als consument aangewezen persoon en een door de ondernemer aangewezen vertegenwoordiger, het product heeft ontvangen.

Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wil behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en originele verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer te melden. De consument dient dit door middel van een schriftelijk bericht/e-mail te melden. Wanneer de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient hij het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggestuurd naar het adres van de leverancier, bijvoorbeeld door middel van een postbewijs.

Indien de klant na het verstrijken van de in punt 2 en 3 genoemde termijnen niet heeft gemeld dat hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht of het product niet heeft teruggezonden aan de ondernemer, is de koop een feit.

Artikel 7 - Kosten bij herroepingsrecht

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, draagt ​​de consument de kosten voor terugzending van de producten.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na het herroepingsrecht terugbetalen. Voorwaarde is dat het product reeds door de ondernemer is ontvangen of dat er sluitend bewijs van volledige terugzending kan worden overlegd.

Artikel 8 - Uitzondering herroepingsrecht

De ondernemer kan de consument uitsluiten van het herroepingsrecht voor producten omschreven in punt 2 en 3. De uitzondering van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, in ieder geval ruim voor het sluiten van het contract.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

die door de ondernemer tot stand is gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;

die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

die snel bederven of verouderen;

waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

voor losse kranten en tijdschriften;

voor audio- en video-opnamen en computerprogramma's waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

hygiëneproducten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

die betrekking hebben op logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

met betrekking tot weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur mogen de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet worden verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van gewijzigde btw-tarieven.

In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat alle genoemde prijzen richtprijzen zijn, dienen bij het aanbod te worden vermeld.

Prijsverhogingen binnen drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien zij voortvloeien uit wet- of regelgeving.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien de ondernemer dit heeft voorgeschreven en:

zij een gevolg zijn van wettelijke bepalingen of regelingen, of de consument heeft het recht de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

De wijze van levering is volgens § 5 lid 1. in de Wet op de omzetbelasting 1968 het land waar het transport begint. In het huidige geval vindt deze levering buiten de EU plaats. Hierdoor zal het post- of koeriersbedrijf invoer-btw en/of inklaringskosten aan de klant in rekening brengen. De ondernemer zal daarom geen btw in rekening brengen.

Alle prijzen kunnen druk- en zetfouten bevatten. Voor de gevolgen van zet- en typefouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij een drukfout is opdrachtnemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

De opdrachtnemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van

deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de dag van de totstandkoming van de overeenkomst geldende wettelijke voorschriften en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Eventuele fouten of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering schriftelijk aan opdrachtnemer te worden gemeld. De producten dienen in originele verpakking en in nieuwstaat geretourneerd te worden.

De garantietermijn van de aannemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De opdrachtnemer is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor adviezen over het gebruik of de toepassing van de producten.

De garantie geldt niet indien:

de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of aangepast of door een derde heeft laten repareren en/of aanpassen;

de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de instructies van opdrachtnemer en/of de verpakking zijn behandeld;

Het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van overheidsvoorschriften die zijn of zullen worden gesteld met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Het bedrijf zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

Als plaats van bezorging geldt het adres dat de consument aan de ondernemer heeft opgegeven.

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, accepteert het bedrijf bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 14 dagen, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Indien de overeenkomst conform het vorige lid wordt ontbonden, zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een ​​vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging moet op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van opdrachtnemer.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en door de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en
verlenging

Opzegging

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van toepasselijke opzeggingsregels en opzegtermijn periode van niet meer dan een maand.

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van toepasselijke opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste een maand.

De consument kan de in de vorige punten genoemde
overeenkomsten:

te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn die de ondernemer voor zichzelf heeft bepaald.

Verlenging

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

In afwijking van het bepaalde in het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- of weekbladen of tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor maximaal drie maanden, als de consument het recht heeft de verlengde overeenkomst jegens de consument op te zeggen einde van de verlengingsperiode met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van zaken of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen
tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval van overeenkomst heeft betrekking op het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en week- en weekbladen.

Een overeenkomst voor bepaalde tijd tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) loopt niet stilzwijgend voort en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid aangeven dat opzegging vóór het einde van het jaar niet mogelijk is. de afgesproken looptijd.

Artikel 13 - Betaling

Indien geen andere datum is overeengekomen, dienen de door de consument te betalen bedragen te worden voldaan binnen zeven werkdagen nadat de bedenktijd volgens artikel 6.1 is ingegaan. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

Indien de consument zijn verplichtingen niet nakomt, heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de consument de redelijke kosten ter incassering voor te schieten.

Artikel 14 - Klachten

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de dag van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht dat hij de klacht heeft ontvangen en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat valt onder de geschillenregeling.

Een klacht ontslaat Opdrachtnemer niet van zijn verplichtingen, tenzij Opdrachtnemer schriftelijk anders aangeeft.

Indien Opdrachtnemer de klacht gegrond acht, zal opdrachtnemer naar eigen goeddunken de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

When completing your purchase, a billing statement including ‘loofy.nl’ and the country code such as 'HK’,'UK’, etc. would be displayed on the payment page and/or your card statement.

All purchases will be processed by our respective entity in the corresponding country as indicated by the country code in the billing statement and are governed by the Local Law. 

Beleid voor retourneren item als gevolg van adres probleem

Als we een bestelling niet kunnen leveren vanwege een onvolledig adres, kunnen we geen geld teruggeven; in plaats daarvan zorgen we voor een nieuwe verzending.