Veelgestelde vragen

Hier staan alle antwoorden op jouw vragen. Staat jouw antwoord er onverhoopt niet tussen? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier onderaan deze pagina!

Algemeen

Wie is LOOFY.NL?

Wij zijn LOOFY.NL, bij ons vind je de lifestyle items die je tegenkomt op sociale media en op straat! Ons assortiment wordt continu geüpdatet door het LOOFY-team, een team van experts die de beste trends kunnen spotten en die dan voor de beste prijs op LOOFY.NL. aanbieden. Klik hier voor meer informatie ℹ️

Wat moet ik doen als de website niet naar behoren werkt?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Onze website werkt in principe in alle browsers. Sommige browser-extensies zoals adblockers kunnen van invloed zijn op hoe onze website werkt en wij raden dan ook aan om deze uit te zetten voor een verbeterde ervaring op onze website. Mocht de website nou nog steeds niet werken dan raden wij aan om het in een andere browser nogmaals te proberen 💻

Als dit allemaal niet helpt, neem dan contact met ons op en dan zullen wij een kijkje nemen!

Verzending & Levering

Wat is de levertijd en wat zijn de verzendkosten?

Door de COVID-19 situatie zijn onze levertijden momenteel helaas 7 tot 15 werkdagen. Wij hopen op je begrip. Om je een beetje tegemoet te komen rekenen wij geen verzendkosten en nemen wij deze helemaal voor eigen rekening.

Update: De meeste pakketjes komen weer wat sneller aan in Nederland! Normaal gesproken heb je binnen 10 werkdagen je pakketje binnen 🚚

Hoe check ik de status van mijn bestelling?

Je kan de status van je bestelling volgen door op de Track & Trace code te klikken die je in de verzendmail hebt ontvangen. Dit is de tweede mail die je van ons ontvangt. Na enkele dagen zal onderaan de pagina van de tracking link het lokale tracking nummer komen te staan. Met dit tracking nummer kun je het pakketje lokaal volgen, ook zal bij dit tracking nummer een verwachte aankomstdatum en tijd staan.

Klik hier om je pakketje te volgen!

Waar komt mijn pakketje vandaan en zijn er extra kosten?

LOOFY.NL werkt met externe leveranciers uit het buitenland zodat wij kosten op een voorraad kunnen besparen. Er zijn op deze manier GEEN extra/onvoorziene kosten aan verbonden voor de klant, los van de kosten van de aankoop zelf. Mocht er toch gevraagd worden naar een extra betaling voor ontvangst van het pakketje, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via klanten@loofy.nl 

Kortom: Geen extra kosten, dat hebben we allang voor je geregeld 😉

Hoe weet ik wanneer mijn pakketje aankomt?

In de verzendingsmail staat het tracking number van onze buitenlandse leverancier, hier zal helaas geen aankomstdatum en tijd komen te staan. Binnen een week zal er echter onderaan de tracking pagina een lokaal tracking nummer komen te staan. Met dit tracking nummer kun je het pakketje lokaal volgen, ook zal bij dit tracking nummer een verwachte aankomstdatum en tijd staan.

Let op: Om het pakketje lokaal te volgen klik je hier.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket nog niet heb ontvangen?

Door de COVID-19 situatie zijn onze levertijden momenteel helaas 7 tot 15 werkdagen. Wij hopen op je begrip. Mocht deze periode verstreken zijn en heb je nog steeds niks ontvangen, stuur dan even een mailtje naar klanten@loofy.nl . We zullen dan voor je uitzoeken wat er aan de hand is met je pakketje 📦

Wat moet ik doen als de Track & Trace zegt dat het pakket geleverd is, maar ik niks heb ontvangen?

Wij raden aan om eerst bij de buren te informeren of het pakket daar is afgeleverd. Is dat niet het geval neem dan contact op met het dichtstbijzijnde postkantoor/DHL-afleverpunt. Als het daar ook niet ligt neem dan contact op met de klantenservice via klanten@loofy.nl . Wij zullen dan uitzoeken wat er precies met jouw pakketje aan de hand is.

Welke verzendmethoden zijn beschikbaar?

Wij bieden gratis verzending aan in NL & BE voor alle bestellingen. Je pakketje wordt geleverd met PostNL, DHL of Bpost. 📦

Bestelling & Betaling

Welke betaalwijzen worden geaccepteerd en zijn deze veilig?

We accepteren betalingen via iDeal, Bancontact, Creditcard & Amex. Als u niet zeker weet of uw betaalmethode is geaccepteerd, volgt u de stappen op de betalingspagina om vervolgens alle mogelijke opties te bekijken.

Alle transacties lopen via beveiligde en betrouwbare betalingssystemen en zijn dus in goede handen 😃

Wat voor e-mails ontvang ik over mijn bestelling?

Als de bestelling is geplaatst ontvang je van ons een bevestigingsmail met daarin je orderbevestiging en de details van je bestelling. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je van ons ook nog een verzendingsmail met daarin de Track & Trace code om je pakketje te volgen 🚚

Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen?

Oh nee, dat is niet de bedoeling! Stuur even een mailtje naar klanten@loofy.nl , dan gaan we het voor je regelen!

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Nee, we sturen wel een orderbevestiging. Mocht je een zakelijke aankoop doen, dan kan de factuur altijd worden opgevraagd via klanten@loofy.nl .

Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?

Je bestelnummer is een 4-cijferig nummer met een # ervoor. Je ontvangt deze in je bevestigingsmail. Mocht je hem nou niet ontvangen hebben stuur dan even een mailtje naar klanten@loofy.nl 📥

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Wil je jouw bestelling annuleren om welke reden dan ook? Stuur zo snel mogelijk een mailtje naar klanten@loofy.nl. Zet daarin even je naam, bestelnummer (bijv. #0000) die je in de bevestigingsmail hebt gehad en graag ook de reden waarom je de bestelling zou willen annuleren.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Nee, je hebt bij LOOFY.NL geen account nodig om te kunnen bestellen! 😁

Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel heb ontvangen?

Stuur zo snel mogelijk een mailtje naar klanten@loofy.nl . Zet daarin even je naam, bestelnummer (bijv. #0000) die je in de bevestigingsmail hebt gehad en wat er precies is misgegaan 🤔

Wat moet ik doen als ik een defect artikel heb ontvangen?

Stuur zo snel mogelijk een mailtje naar klanten@loofy.nl . Zet daarin even je naam, bestelnummer (bijv. #0000) die je in de bevestigingsmail hebt gehad en wat er precies defect is. Voeg ook een duidelijk video bij waarop te zien is dat het artikel daadwerkelijk niet naar behoren werkt. Geef daarnaast ook aan of je een vervangend product wilt ontvangen of liever het aankoopbedrag terug wilt hebben.

Retourneren

Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Om een retour te sturen neem je gewoon contact op met onze klantenservice via klanten@loofy.nl . Zet daarin even je naam, bestelnummer (bijv. #0000) die je in de bevestigingsmail hebt gehad en de reden van retourneren. Wij zullen je dan het retouradres verstrekken en de retour bevestigen. Nadat dat is gebeurd, kan je het product naar ons sturen via een koerier naar keuze 🚚

Hoeveel kost het om mijn artikel(en) te retourneren?

Retourneren bij ons is helaas voor eigen rekening. De kosten zullen dan ook afhangen van de koerier. Raadpleeg de website van de desbetreffende koerier waarmee jij wilt verzenden voor meer informatie over de prijzen.

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van mijn artikel(en)?

Er is altijd een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat u het artikel ontvangen heeft. Er zitten echter voorwaarde aan het retourneren.

Je kan het artikel alleen retourneren als:

  • De retourtermijn nog niet verstreken is
  • Het product in de originele verpakking zit en alle labels er nog aan zitten
  • Het product nog niet gebruikt is

Voor meer informatie over retourneren raadpleeg ons Retourbeleid

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?

Je ontvangt een mail van ons zodra wij het retourpakket hebben ontvangen. Het terugbetaling proces zal op dat moment in gang worden gezet.

Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn geretourneerde bestelling?

De terugbetaling van je geretourneerde bestelling kan je binnen enkele werkdagen op je rekening verwachten nadat wij de bevestigingsmail van de retourzending hebben verstuurd.

Contact

Hoe neem ik contact met jullie op?

Je kan contact met ons opnemen via de mail. Je hoeft alleen maar een mailtje te sturen naar klanten@loofy.nl  en te wachten op een reactie.😃

Hoelang duurt het voordat ik een antwoord kan verwachten?

Wij proberen zo snel mogelijk alle mails te beantwoorden en reageren vaak binnen 1 dag. 

Houd er alleen rekening mee dat het momenteel enorm druk is bij ons, wat kan resulteren in een vertraagde reactie. Wij hopen op je begrip.

Contactformulier

Vul je opmerkingen, klachten of vragen in en wij reageren zo snel mogelijk!

Contactformulier