Bestelling, levering & verzending

Wij streven ernaar om het bestellen en leveren zo gemakkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Mocht u onverhoopt vragen hebben of andere problemen ondervinden, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Hieronder leggen wij uit hoe uw bestelling wordt verwerkt en geleverd.

1. Een bestelling plaatsen
Het bestelproces van LOOFY.NL is zo eenvoudig mogelijk. U gaat naar de productpagina en voegt het gewenste product toe aan de winkelwagen. Dit doet u door op de zwarte knop met "Toevoegen aan winkelwagen" te klikken.

Hier is het essentieel om te controleren of u de juiste varianten heeft geselecteerd. Is dit in orde, druk dan op de knop "Afrekenen". Op de informatiepagina moet u de juiste adresgegevens invullen en ervoor zorgen dat alle gegevens correct zijn ingevuld. Als deze gegevens correct zijn ingevuld, kunt u op de knop "Doorgaan met verzenden" drukken.

Op de pagina "Verzending" kunt u de ingevoerde adresgegevens nogmaals controleren. Verder kunt u zien dat elke zending gratis wordt bezorgd. Als blijk van waardering voor onze klanten nemen wij de verzend- en leveringskosten van bestellingen vanaf €20 voor onze rekening. U kunt nu doorgaan door op de knop "Doorgaan naar betaling" te drukken.

In de betaalopties heeft u de keuze uit verschillende betaalmethoden. Op loofy.nl zijn alle betaalmogelijkheden SSL gecodeerd; bij ons bent u altijd verzekerd van een veilige betaalomgeving.

Nederlandse klanten:

  • iDEAL
  • Creditcard (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)

Belgische klanten:

  • Bancontact
  • Creditcard (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)

Nadat u de juiste betaalmethode heeft gekozen, dient u op de knop "Bestelling afronden" te drukken, waarna u wordt doorgestuurd naar de beveiligde betaalomgeving van de door u gekozen betaalmethode. Volg de instructies op de betreffende pagina om uw bestelling af te ronden. Mocht u problemen ondervinden bij het plaatsen van uw bestelling, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Verzendkosten

Wij zorgen voor de verzendkosten van elke bestelling met een waarde vanaf €20. Al onze producten worden bij u thuis geleverd zonder bijkomende kosten. Er is ook geen minimum bestelhoeveelheid vereist.


2. Verzending van uw bestelling
Heb je de perfecte look of accessoire gevonden op onze website? Dan wil je er natuurlijk zo snel mogelijk van genieten! Daarom zorgen wij ervoor dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt verwerkt en verzonden.

Om ervoor te zorgen dat we eerlijke prijzen voor onze producten kunnen vragen, hebben we ervoor gekozen om pakketten in bulk te verzamelen, en zodra we onze minimumdrempel bereiken, verzenden we ze allemaal tegelijk. We hopen dat u dit begrijpt en ons wilt helpen een betere en gezondere wereld te creëren.

Let op: Net als veel andere online winkels hebben we het extra druk, en er kunnen vertragingen optreden door de coronacrisis. Houd hier rekening mee bij uw bestelling. Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Hieronder ziet u de gemiddelde levertijd van al onze pakketten:

✔️ Na het plaatsen van een bestelling hebben wij 1 - 3 werkdagen nodig om uw bestelling te verwerken. 

✔️ Zodra uw bestelling is verwerkt, wordt deze verzonden en duurt het gemiddeld 5 - 14 werkdagen voordat uw bestelling wordt geleverd.

Als je bij ons een bestelling hebt geplaatst, kun je na een paar dagen gemakkelijk zien wanneer je pakket aankomt. U ontvangt uw trackingcode per e-mail, waarmee u uw bestelling kunt volgen via onze trackingpartners. Zie onze Track & Trace pagina voor hoe dit werkt.

Om er zeker van te zijn dat uw bestelling vandaag nog wordt verzonden, kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen. Ons serviceteam staat klaar om je te helpen en de juiste keuze te maken.

3. Levering van uw bestelling
Wanneer uw bestelling wordt geleverd, kunt u genieten van uw bestelling! Natuurlijk kan er altijd iets misgaan. Wil je ruilen of retourneren? Kijk dan op deze pagina.

Defect product?

Wat vervelend! Helaas kan uw product tijdens het transport beschadigd raken. Hiervoor leveren wij de eerste keer altijd gratis een nieuwe verpakking en kunnen wij helaas niet terugbetalen. Komt het de tweede keer defect aan? Dan betalen wij uw totale aankoopbedrag terug.

Pakket kwijt?

Als een pakket verloren is gegaan of om een logistieke reden niet is geleverd, sturen we altijd eerst een nieuw pakket voordat we overgaan tot ons restitutie- en retourbeleid.

Invoerrechten

In sommige gevallen van onze pakketten zal de douane een controle uitvoeren op het aan u geleverde pakket. Helaas is deze wetgeving per 1 juli 2021 gewijzigd en hebben wij daar helaas geen invloed op. In enkele gevallen is het mogelijk dat de douane een klein aantal invoerrechten in rekening brengt. Echter, geen zorgen! Wij zien dat dit in 99% van de gevallen niet zal gebeuren. Worden er toch douanekosten in rekening gebracht? Neem dan contact met ons op.

Levering bij niet thuis of op het postkantoor

Als een pakket aan de deur wordt bezorgd of op een postkantoor wordt afgegeven, zijn de kosten voor LOOFY.NL. Als het pakket niet wordt aangenomen of niet wordt opgehaald op het postkantoor, gaat het automatisch terug naar de leverancier en hebben wij het recht om 100% van de orderwaarde af te trekken van het bedrag dat u terugkrijgt.

Voor andere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen via klanten@loofy.nl